Pablo Remón estrena una sàtira sobre el món del teatre i el cinema protagonitzada per Javier Cámara
Los farsantes és una comèdia on només quatre actors viatgen per desenes de personatges, espais i temps. Javier Cámara, Francesco Carril, Marina Salas i Nuria Mencía protagonitzen està sàtira sobre el món del teatre i l’audiovisual els pròxims 25 i 26 denovembre en el Teatre El Musical. La proposta està dirigida per Pablo Remón i signada per l’autor madrileny en col·laboració amb Violeta Canals. L’espectacle, de dues hores i mitja de duració, és una reflexió sobre l’èxit, el fracàs i els papers que encarnem, en la ficció i fora d’ella.
Los farsantes compta la història de dos personatges relacionats amb el món del cinema i del teatre,una actriu la carrera de la qual està estancada i un director de pel·lícules comercials de molt d’èxit,que ara està embarcat en la producció d’una sèrie que es rodarà a tot el món amb estreles internacionals. Tots dos personatges estan connectats per la figura del pare d’ella, un director de cinema de culte en els anys huitanta que viu ara desaparegut i apartat del món.
“Pablo Remón torna al Teatre El Musical, aquesta vegada amb Los farsantes, una obra que aborda l’autenticitat com a eix central i la sobredimensionada creació artística amb una posada en escena que recull a la perfecció el segell d’identitat del director. Una comèdia enginyosa i intel·ligent que completa l’oferta de qualitat del programa d’exhibició del TEM”, exposa el director artístic del teatre del Cabanyal-Canyamelar.
El muntatge són també diverses obres en una, on cadascuna de les històries té un estil, un to i una forma particulars. El relat sobre l’actriu, que entre serials de televisió i obres alternatives, cerca el gran personatge que la faça triomfar, té un estil eminentment cinematogràfic, amb un narrador que va guiant a l’audiència, i en la qual somni i realitat es confonen. La història del cineasta és, en canvi, una obra de teatre més clàssica, representada en espais més realistes. Finalment, a manera de ruptura ode parèntesi, es puja a escena una autoficció on l’autor de la pròpia obra que estem veient es defensa d’unes acusacions de plagi.
“Totes aquestes històries es conten en paral·lel, s’alimenten les unes a les altres, són espills dels mateixos temes. El conjunt està construït amb capítols que són, en alguna mesura, independents, i que formen una estructura més pròxima a la novel·la que al teatre. La intenció és que Los farsantes siga una narració eminentment escènica, però d’aspiració novel·lesca i cinematogràfica”, avança el director, Premi Nacional de Literatura Dramàtica en 2021 per Doña Rosita, anotada i guanyador de,entre altres, el premi Lope de Vega de Teatre i el Jardiel Poncela SGAE.