Revolució d’hormones en el TEM amb la comèdia agredolça sobre l’adolescència La noria invisible

Date : 9 octubre, 2022

La companyia La Estampida ha sigut reconeguda amb el Premio Ojo Crítico d’RTVE per “un projecte que beu tant de la tradició existencialista del teatre andalús com del teatre físic europeu”.

No és fàcil tindre 15 anys. Les dues protagonistes de La noria invisible bé ho saben i els dies 15 i 16 d’octubre exposaran els seus temors, ocurrències i desitjos enfront del públic del Teatre El Musical. Les actrius Olga Rodríguez i Belén Ponce de León donen vida en aquest muntatge a dues adolescents que s’enfronten al món exterior amb la seua revolució hormonal, fent de les seues vides un autèntic videoclip, però l’autèntica batalla s’està lliurant en el seu interior: el pas a la vida adulta.

“Tots hem sigut adolescents, a ningú li ha quedat una altra que complir amb aqueix tràmit… De la mà d’aquests dos personatges tornarem a tindre 15 anys, revisarem com vivíem les coses en aqueix moment i redescobrirem el món”, avancen des de la companyia La Estampida, Premio Ojo Crítico de Teatro 2020, atorgat per RTVE.

22_LA NORIA

Igual que en els seus espectacles anteriors, el col·lectiu torna a posar el focus en personatges als quals no se sol parar atenció, ni en la vida real ni en la ficció. Totes les seues propostes apunten la seua mirada a aquelles persones les vides de les quals sembla que no mereixen ser comptades. A fi de revertir aqueixa dinàmica, La Estampida construeix personatges i situacions per a fer-los presents en l’escenari. Els converteix en els seus protagonistes, donant-los l’oportunitat d’expressar-se a través d’ells mateixos.

En aquesta ocasió i sota la direcció de José Troncoso, relaten la trobada entre dues estudiants de secundària que hauran d’aprendre a fer-se fortes i créixer irremeiablement en la microsocietat que conforma el seu institut. L’audiència compartirà amb elles la seua passió sense límits, però també assistirà a la caiguda de l’imperi de la candidesa per a assistir a la proclamació d’un nou, el de la crua realitat.

“La Estampida torna al TEM després de tres anys per a presentar-nos el seu cinqué treball, dirigit una vegada més per José Troncoso. La noria invisible és una història d’adolescència i del pas a la maduresa amb la qual el públic se sentirà totalment identificat, però que amaga una crítica aclaparadora al sistema educatiu a través de la sàtira i l’humor negre que caracteritza a aquesta companyia”, ha valorat el director artístic del teatre del barri del Cabanyal-Canyamelar, Juanma Artigot.

 

Un escenari que és un carrusel

Per a ajudar els espectadors i les espectadores a assumir el punt de vista de les protagonistes, La Estampida ha generat un espai escènic viu i canviant que no sols facilita saber on es troben sinó com. Mitjançant l’ús del llenguatge gestual, els diferents elements i cadires de col·legi aniran conformant els diferents espais que travessa la narració.

Una estructura circular de led permet viatjar amb Juana i Raquel a través de l’eufòria dels seus efervescents estats anímics, des de la fredor de les aules fins al parc d’atraccions al qual ambdues decideixen escapar-se un mal dia, a més de la sabateria en la qual es diuen per sempre adeu.

El compositor Mariano Marín ha compost per a l’espectacle temes originals banyats en la música electrònica dels huitanta, embolicada en sintetitzadors, així com èpiques i romàntiques balades de l’època, que les actrius cantaran i ballaran arrabassades, micròfon de mentida en mà.

 

D’Andalusia per a Europa

La Estampida Teatro és un col·lectiu que sosté una cerca molt precisa basada en la musicalitat del llenguatge. El seu treball és el resultat d’unificar trajectòries, disciplines, mirades i orígens en un projecte que beu tant de la tradició existencialista del teatre andalús com del teatre físic europeu.

El director de la companyia és José Troncoso, format en la tècnica del joc del director d’escena, clown, actor i professor de teatre francés Philippe Gaulier. Aquesta formació s’aplica en el treball del col·lectiu sota l’essència del laboratori de creació. En cadascun dels seus espectacles es genera un espai d’investigació en el qual els seus integrants, procedents de diferents especialitats escèniques i formacions, bolquen les seues trajectòries i inquietuds.

@
A %d blogueros les gusta esto: