Territori Performance 2019
- Categories Performance
El festival Cabanyal Íntim presenta la 5a edició de Territori Performance plantejant un recorregut per les entranyes del teatre on l’experimentació i l’avantguarda escènica confrontarà el lema d’enguany: la llibertat. Alt voltatge escènic en una sessió contínua de tres hores ininterrompudes, dissenyat per a un públic inquiet amb ganes de viure noves experiències.
PROGRAMA
El Capitalismo me ha salvado la vida – Juan José Morales «Tate» / Teatre en el Mar
QUIN ÉS EL PREU DE LA MEUA CONSERVACIÓ? Tinc 32 anys i VIH. Des de fa 7 anys, consumisc una pastilla al dia. És un medicament caríssim que el govern d’Espanya costeja. Quant val la meua vida? Quin és el preu de la meua conservació? Quin sistema sustenta la meua supervivència? La Farmàcia és la indústria del món amb major benefici econòmic. Què ocorre a l’altre costat del món perquè la sanitat espanyola puga comprar medicaments tan cars a les farmacèutiques? Quines són les circumstàncies polítiques, econòmiques, socials, geogràfiques, etc. que em permeten prendre una pastilla al dia? Què li passaria al meu cos si no les prenguera? Quant temps tardaria el VIH a matar-me?
ELEFTHERA KYKLÓMATA – MARTÍ
Eléftherra kyklómata es una performance on es manipulen diversos dispositius reactius a la llum, circuits nus, trets del cos industrial, exposant amb la seua fragilitat i generant un esdeveniment poètic que juga amb l´aleatorietat, la poètica de les ombres i les sonoritats abstractes amb un caràcter intimista, acustic, de proximitat. Una intervenció duracional on els espectadors en grups de 8 a 10 persones podràn gaudir en primea persona i de molt a prop de un concert-performance força inusual, preciocista i delicat. Els elements son manipulat en temps real mitjançant diversos dispositius lumínics generant un paisatge mutant, suggerent i estimulant. La durada de cada torn serà de 10 minuts, durant 3 hores aproximadament. Els assistents s’apuntaran en una llista i aniran passant per ordre d´arribada.
ENTR/E – Diàleg Obert
ENTR/E trés cossos en diàleg, cadascuna de les participants comptarà amb els mateixos elements d’acció, a partir dels quals, s’articula aquesta proposta poètica. Un concert de gestos, cos múltiple. La repetició ens acosta al buit, el deliri que s’inscriu en l’ara.
Finalmente tengo coño, no lo elegí, pero me gusta – Col·lectiu Himen
La realització escènica del projecte parteix d’un Treball de fi de Títol per a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València presentat al gener de 2015; i el seu posterior desenvolupament degut a la importància personal que suposa per a nosaltres, amb una durada de 35 minuts. Donat el nostre compromís amb el mateix i el format del Festival, considerem Cabanyal Íntim com el marc idoni per al seu desenvolupament en profunditat, la seua investigació i mostra.
El projecte té com a objecte investigar des de plantejaments performatius, l’estatus i la situació de la dona a través de diferents situacions vinculades amb la religió, els costums i la societat en àmbits culturals diferents. La línia de treball del col·lectiu és la de suscitar impacte i provocació en l’espectador a través de la potència de la imatge, la sensorialitat i la intimitat, amb la finalitat que l’espectador reflexione sobre la realitat social. Per a nosaltres l’objectiu fonamental de la peça és alliberar la imatge de la dona a través del seu cos i de la seua realitat, tot això sense censura.
Me llamo – Col·lectiu Intermitent
Me llamo és un calidoscopi emocional amb un nexe comú: la lluita per la llibertat.
Me llamo són trenta-cinc personatges en mans d’un intèrpret. Trenta-cinc micro histories de sis èpoques convulses al llarg de quasi un segle d’història europea. Situades en diferents espais i temps, totes aquestes històries componen un puzle que l’espectador ha de reconstruir en la seua memòria.
Me llamo és una exploració de les causes que impedeixen la llibertat de l’ésser humà.
SYLVIA PLATH IS A REGULAR WOMAN – Teatre en el Mar
Sylvia Plath es va suïcidar a l’edat de trenta anys ficant el cap en el forn. Abans ja havia dit: La meua gran tragèdia és haver nascut dona. Una dona en la cruïlla de ser una poetessa feminista brillant o haver de complir amb el rol que la societat espera d’ella pel fet de ser dona. Una dona amb el cap ficat en el forn. Nosaltres la tancarem en una cuina caricaturesca. Tindre un forn al cap ha de pesar moltíssim…
Viscerable Suite – Juan Carlos Centeno
Propose un acostament a la llibertat humana i les seues contradiccions mitjançant la interacció amb “materials” obtinguts a partir de productes de casqueria que poden comprar-se en el mercat local: ulls, llengua, cor, fetge.