El Musical es consolida com a referent cultural de la ciutat de València després de l’èxit de la seua tercera temporada

Date : 17 julio, 2018

El Teatre El Musical es consolida com a referent cultural de la ciutat de València gràcies al suport del públic durant la tercera temporada després de la recuperació de l’espai per part de l’Ajuntament de València. La sala ha registrat un percentatge d’ocupació del 80% durant aquest últim període que reflecteix l’interés del públic en la proposta cultural que està oferint el TEM.

A més de resultar atractiva en la ciutat de València, l’oferta cultural del Musical ha atret fins i tot a persones de fora de la província. Les dades de venda d’entrades d’aquesta tercera temporada reflecteixen que el 5% de les localitats venudes s’adquireixen des de les províncies de Castelló i Alacant. A aquest 5% caldria sumar-li un altre 1% d’entrades comprades per residents a Madrid i Barcelona.

En set espectacles d’aquesta tercera temporada s’ha penjat el cartell de “sold out”. A l’octubre va arribar el primer ple amb el concert d’Estrella Morente. Poc després, un altre concert, en aquest cas d’Exquirla, el projecte de Niño de Elche juntament amb la banda Toundra, va rebre el suport massiu del públic. Un altre dels “sold out” va ser la presència de nou en l’escenari del Musical d’Alberto San Juan que va presentar el seu últim muntatge “Masacre”. El 2018 va arrancar de nou amb la platea repleta i sense una butaca lliure per a escoltar el nou repertori de María Arnal i Marcel Bagués. Wim Mertens, el compositor clàssic que va triomfar durant la “Ruta del Bakalao,” va esgotar les localitats solament una setmana després d’anunciar-se el concert. Finalment, la versió de “Vania” d’Àlex Rigola i l’espectacle FlaCoMen d’Israel Galván van rebre també el reconeixement del públic esgotant les entrades.

Wim Mertens

Una de les novetats d’aquesta temporada ha sigut la col·laboració amb el festival “Contorsions” que va celebrar la seua primera edició el passat mes d’abril. El Musical va programar dos espectacles “Udul” i “Soterrani Còsmic”. Una altra de les novetats va ser l’organització al maig, juntament amb el Teatro La Estrella, de la primera edició del festival “Titelles al Cabanyal” que va portar a València a algunes de les companyies nacionals i internacionals més destacades en aquest tipus de gènere.

L’estrena mundial de l’últim treball del dramaturg Rodrigo García “Evel Knievel contra MacBeth” va ser un altre dels esdeveniments més destacats de l’última temporada. Per uns dies, aquesta estrena va situar al TEM en l’epicentre de la creació teatral contemporània europea en ser el primer espai a mostrar la nova i esperada obra de l’artista.

Un dels aspectes nous a destacar durant la passada temporada en El Musical ha sigut el gir internacional que ha experimentat la seua proposta. A més de l’estrena mundial de Rodrigo García, la presència en l’escenari de Marina Mascarell, Wim Mertens o Dom la Nena corroboren aquest aspecte.

Olga Álvarez, coordinadora artística del Teatre El Musical, valora de forma molt positiva aquesta temporada. “El TEM ha adquirit un ritme de continu moviment, generant nous projectes relacionats amb la comunitat artística local així com amb el barri. A més, en aquesta temporada hem aconseguit oferir propostes d’artistes internacionals i transversalment hem impregnat a la programació la paritat com una de les nostres línies de treball”, ha explicat.

Es consolida també la programació expandida

A més de la programació oficial, el TEM va oferir de nou una àmplia oferta de formació tant per a professionals com para públic en general. Un total de 60 persones van assistir als cinc tallers sobre performance organitzats conjuntament amb la plataforma Diàleg Obert que va portar a València a prestigiosos artistes internacionals de la talla de Elliot Sharp, Serge Pey, Zierle and Carter, Agnes Hvizdalek o Chefa Alonso.

Els més xicotets van tenir també l’oportunitat d’aprendre i divertir-se molt amb els tallers de capoeira, circ o flamenc. Es van realitzar a més, dos mostres obertes al públic, al desembre i al juny, amb demostracions dels participants. En el cas del flamenc han sigut més de 60 les xiquetes i xiquets, la majoria del barri, que han participat en els diferents tallers de ball, caixó o guitarra.

Mostra FormaTEM Flamenco

Durant aquesta temporada també s’han programat xarrades i tallers amb prestigiosos artistes com Cesc Gelabert o Olatz d’Andrés. Tots dos van passar pels dos conservatoris de dansa de la ciutat gràcies a la col·laboració del TEM amb els dos centres formatius. A més, en el cas de Gelabert, deu professionals de la dansa van tenir l’oportunitat de realitzar una classe magistral amb el ballarí i coreògraf.

Este ha sigut també el primer curs de les residències artístiques del TEM. Durant dos mesos quatre artistes han pogut utilitzar les instal·lacions del teatre per a preparar els seus treballs. A més, han pogut aprofitar l’espai per a realitzar mostres obertes al públic dels seus projectes. Els primers artistes que han gaudit d’aquestes residències són Poliana Llima Christine Cloux, Gabi Ochoa i Elisa Matallín.

Projectes comunitaris

Durant la passada temporada no han faltat tampoc les propostes comunitàries que es troben en la base del projecte cultural del projecte TEM. D’aquesta forma, per segon any consecutiu es va celebrar el Dia Internacional de la Dansa amb una acció pels carrers del barri. La temporada es va tancar el passat dia 16 de juny amb una actuació dels joves talents del barri que van demostrar el seu art sobre les taules del Musical.

Leave a Reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

@
A %d blogueros les gusta esto: